Αν δεν έχετε ακούσει για τα νέα, φουτουριστικά γυαλιά της Google,
προσδεθείτε... Ο τρόπος με τον οποίο θα αντλούμε πληροφορίες για το
περιβάλλον μας και θα καταγράφουμε αναμνήσεις από αυτό θα λάβει νέα
μορφή.
Οχι στο μακρινό μέλλον, αλλά από φέτος. Το project της Google, με την επωνυμία «Glass», είναι μια από εκείνες τις τεχνολογικές καινοτομίες που απροειδοποίητα και με σχεδόν «επιθετικό» τρόπο διαταράσσουν τα φαινομενικά ήρεμα νερά της καθημερινότητάς μας, όπως τη βιώνουμε ως καταναλωτές προϊόντων τεχνολογίας.
Η σύγχρονη καθημερινότητα, τόσο χάρη στην εξέλιξη των smartphones όσο και χάρη στην ελεύθερη πρόσβαση στην πληροφορία μέσω Διαδικτύου, μας έχει... κολλήσει στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου. Ειδήσεις, οδηγίες για το πλησιέστερο εστιατόριο, ενημέρωση για τον καιρό, μηνύματα, βίντεο και φωτογραφίες κάθε αδιάφορης ή ξεχωριστής στιγμής. Αλλά και πέρα από τις φορές που αναζητάτε κάποια πληροφορία, τις περισσότερες φορές βιώνετε πολλές συναισθηματικές εμπειρίες μέσα από την οθόνη του smartphone σας. Τα πρώτα βήματα του παιδιού σας, τα γενέθλια του καλύτερου φίλου σας, ένα μαγευτικό ηλιοβασίλεμα στις διακοπές, τη συναυλία του αγαπημένου σας μουσικού...
Η ιδέα
Το ερώτημα της Google ήταν απλό: «Δεν θα ήταν καλύτερα, αντί να ζούμε την καθημερινότητά μας μέσα από την οθόνη του κινητού μας, να τη ζούμε με τα ίδια μας τα μάτια, όπως η φύση επέλεξε;». Και έτσι γεννήθηκε μια ιδέα, που έμελλε να γίνει τελικό προϊόν, με σκοπό την προσαρμογή της τεχνολογίας όσο πιο κοντά γίνεται στις ανθρώπινες αισθήσεις. Το όλο project, που η Google είχε ανακοινώσει περίπου ένα χρόνο πριν, αποτελεί καρπό του μηχανικού Babak Parviz, ο οποίος και συμμετείχε στο Google Χ Lab, μια πρωτοβουλία της Google για την ανάπτυξη νέων και πρωτότυπων προϊόντων. Η όλη ιδέα βρίσκεται σε ανάπτυξη εδώ και τρία χρόνια, συνολικά. Μεταξύ άλλων, σημειώστε πως το ίδιο το Google Χ Lab είναι υπεύθυνο και για project, όπως π.χ. αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα και δίκτυα τεχνητών νευρώνων.
Σε αντίθεση όμως με τα πολλά, «φανταχτερά» και μάλλον μακρινά project της Google, το «Glass» είναι εκείνο που πήρε το δρόμο της εμπορικής αξιοποίησης. Και αυτό, γιατί βασίζεται σε πολύ απλή λογική. Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν προσέχει πλέον αυτό που συμβαίνει μπροστά του, αλλά ασχολείται με τις τεχνικές λεπτομέρειες του κινητού τηλεφώνου, τις οποίες χρειάζεται να ρυθμίσει ή να ελέγξει, για να παράξει το θεμιτό αποτέλεσμα.
Το ίδιο συμβαίνει και με το «βομβαρδισμό» των ειδοποιήσεων από e-mail, Facebook, Twitter και κάθε άλλη σύγχρονη εφαρμογή του είδους. Βγαίνετε για καφέ, για να μιλήσετε με τους φίλους σας, μα το κινητό σας τηλέφωνο σας απασχολεί συνεχώς. Πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νέα περιφερειακή συσκευή που να σας επιτρέπει να λαμβάνετε και να αναζητάτε πληροφορίες και ταυτόχρονα να απαθανατίζετε την κάθε στιγμή, χωρίς να χρειαστεί να βγάλετε το κινητό σας από την τσέπη; Την απάντηση έρχεται να δώσει το «Glass».
Οχι στο μακρινό μέλλον, αλλά από φέτος. Το project της Google, με την επωνυμία «Glass», είναι μια από εκείνες τις τεχνολογικές καινοτομίες που απροειδοποίητα και με σχεδόν «επιθετικό» τρόπο διαταράσσουν τα φαινομενικά ήρεμα νερά της καθημερινότητάς μας, όπως τη βιώνουμε ως καταναλωτές προϊόντων τεχνολογίας.
Η σύγχρονη καθημερινότητα, τόσο χάρη στην εξέλιξη των smartphones όσο και χάρη στην ελεύθερη πρόσβαση στην πληροφορία μέσω Διαδικτύου, μας έχει... κολλήσει στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου. Ειδήσεις, οδηγίες για το πλησιέστερο εστιατόριο, ενημέρωση για τον καιρό, μηνύματα, βίντεο και φωτογραφίες κάθε αδιάφορης ή ξεχωριστής στιγμής. Αλλά και πέρα από τις φορές που αναζητάτε κάποια πληροφορία, τις περισσότερες φορές βιώνετε πολλές συναισθηματικές εμπειρίες μέσα από την οθόνη του smartphone σας. Τα πρώτα βήματα του παιδιού σας, τα γενέθλια του καλύτερου φίλου σας, ένα μαγευτικό ηλιοβασίλεμα στις διακοπές, τη συναυλία του αγαπημένου σας μουσικού...
Η ιδέα
Το ερώτημα της Google ήταν απλό: «Δεν θα ήταν καλύτερα, αντί να ζούμε την καθημερινότητά μας μέσα από την οθόνη του κινητού μας, να τη ζούμε με τα ίδια μας τα μάτια, όπως η φύση επέλεξε;». Και έτσι γεννήθηκε μια ιδέα, που έμελλε να γίνει τελικό προϊόν, με σκοπό την προσαρμογή της τεχνολογίας όσο πιο κοντά γίνεται στις ανθρώπινες αισθήσεις. Το όλο project, που η Google είχε ανακοινώσει περίπου ένα χρόνο πριν, αποτελεί καρπό του μηχανικού Babak Parviz, ο οποίος και συμμετείχε στο Google Χ Lab, μια πρωτοβουλία της Google για την ανάπτυξη νέων και πρωτότυπων προϊόντων. Η όλη ιδέα βρίσκεται σε ανάπτυξη εδώ και τρία χρόνια, συνολικά. Μεταξύ άλλων, σημειώστε πως το ίδιο το Google Χ Lab είναι υπεύθυνο και για project, όπως π.χ. αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα και δίκτυα τεχνητών νευρώνων.
Σε αντίθεση όμως με τα πολλά, «φανταχτερά» και μάλλον μακρινά project της Google, το «Glass» είναι εκείνο που πήρε το δρόμο της εμπορικής αξιοποίησης. Και αυτό, γιατί βασίζεται σε πολύ απλή λογική. Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν προσέχει πλέον αυτό που συμβαίνει μπροστά του, αλλά ασχολείται με τις τεχνικές λεπτομέρειες του κινητού τηλεφώνου, τις οποίες χρειάζεται να ρυθμίσει ή να ελέγξει, για να παράξει το θεμιτό αποτέλεσμα.
Το ίδιο συμβαίνει και με το «βομβαρδισμό» των ειδοποιήσεων από e-mail, Facebook, Twitter και κάθε άλλη σύγχρονη εφαρμογή του είδους. Βγαίνετε για καφέ, για να μιλήσετε με τους φίλους σας, μα το κινητό σας τηλέφωνο σας απασχολεί συνεχώς. Πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νέα περιφερειακή συσκευή που να σας επιτρέπει να λαμβάνετε και να αναζητάτε πληροφορίες και ταυτόχρονα να απαθανατίζετε την κάθε στιγμή, χωρίς να χρειαστεί να βγάλετε το κινητό σας από την τσέπη; Την απάντηση έρχεται να δώσει το «Glass».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου