Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Τα 9 λάθη (τους) που σας βγάζουν φοροφυγάδες

Μπορεί φέτος οι ουρές στις Εφορίες να μην σχηματίζονται για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων -αφού όλες θα γίνουν υποχρεωτικά ηλεκτρονικά- ωστόσο το φαινόμενο δεν εκλείπει. Ο λόγος βέβαια είναι διαφορετικός και απόρροια  της ηλεκτρονικής υποβολής, καθώς πολλοί είναι αυτοί που έκαναν λάθη αλλά ακόμη περισσότεροι αυτοί για τους οποίους -κατά τη διάρκεια ελέχγου της δήλωσής τους- χτύπησε «κόκκινος συναγερμός» στο TAXIS.

Ετσι, όπως αναφέρει το εκτενές ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» εκατομμύρια φορολογούμενοι καλούνται στις Εφορίες, παρέα με τα παραστατικά τους, για επανέλεγχο.
Σε ποιες περιπτώσεις καλούνται για επανέλεγχο οι φορολογούμενοι
Σύμφωνα με τους φοροτεχνικούς, που επικαλείται η ίδια πηγή, το σύστημα χτυπάει «κόκκινο» όταν εντοπίζει:
μεγάλες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου από μισθωτές υπηρεσίες,
μεγάλες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου από δελτία παροχής υπηρεσιών,
υψηλές δαπάνες,
χαμηλά κέρδη από έσοδα και τόκους,
χαμηλά εισοδήματα από ελεύθερους επαγγελματίες,
υψηλές αφορολόγητες δαπάνες,
μεγάλες επαγγελματικές δαπάνες,
μεγάλη επιστροφή φόρου από περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ.
Παράλληλα, στο μικροσκόπιο της Εφορίας μπαίνουν ελεύθεροι επαγγελματίες στων οποίων τους τραπεζικούς λογαριασμούς πιστώθηκαν ποσά άνω των 200.000 ευρώ και νομικά πρόσωπα με καταθέσεις ή αναλήψεις μετρητών που υπερέβησαν τα 300.000 ευρώ.
Τα εννιά λάθη που «φουσκώνουν» το φόρο
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Ελευθεροτυπίας»», όμως δεν είναι μόνο τα παραπάνω στοιχεία που κάνουν το σύστημα να δίνει σήμα «κόκκινου συναγερμού» και να καλεί τους φορολογουμένους στο γκισέ της Εφορίας, αλλά και μια σειρά άλλων λαθών που μπορούν στην καλύτερη περίπτωση να αναγκάσουν τον φορολογούμενο να στηθεί στην ουρά της οικείας ΔΟΥ του για να τα διορθώσει, είτε, στη χειρότερη, να λάβει ένα φουσκωμένο εκκαθαριστικό. Για παράδειγμα:
Λάθος αναγραφή εισοδήματος στο εκκαθαριστικό.
Λάθος υπολογισμός του παρακρατούμενου φόρου.
Πολλά ασφαλιστικά ταμεία δεν έχουν παρακρατήσει την εισφορά αλληλεγγύης.
Μη επικαιροποίηση στοιχείων φορολογουμένων με ευθύνη του Taxis.
Υπολογισμός εφάπαξ και επιδόματος ανεργίας ως εισόδημα.
Διπλοεγγραφή ακινήτου.
Διαγραφή ακινήτων χωρίς να έχουν μεταβιβαστεί.
Λανθασμένη αναγραφή τετραγωνικών μέτρων στην ακίνητη περιουσία.
Λάθος αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Ποια στοιχεία διασταυρώνονται αυτόματα από το ΤΑΧΙS
 Με την κατάθεση της δήλωσης διασταυρώνονται αυτόματα:
δαπάνες των φορολογουμένων για ασφάλιστρα,
εισοδήματα που έχουν λάβει με έκδοση απόδειξης δαπάνης,
μισθοί,
συντάξεις,
δαπάνες για δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων,
δόσεις δανείων.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει ο φορολογούμενος που καλείται για επανέλεγχο
Σε περίπτωση που το σύστημα εντοπίσει αποκλίσεις μεταξύ των δηλωθέντων και των στοιχείων της γενικής γραμματείας πληροφοριακών συστημάτων ο φορολογούμενος ειδοποιείται και πρέπει εντός 15 ημερών είτε να υποβάλλει χειρόγραφα, είτε ταχυδρομικώς τα παρακάτω έγγραφα:
εκκαθαριστικά μισθοδοσίας,
αποδείξεις ιατρικών δαπανών και νοσοκομειακής περίθαλψης,
δίδακτρα φροντιστηρίων,
ενοίκια κατοικιών
ασφάλιστρα ζωής,
ασφαλιστικές εισφορές,
τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας,
παραστατικά επαγγελματικών δαπανών,
αποδείξεις αγοράς καταναλωτικών προϊόντων
Τρομάζει την κυβέρνηση νεά τρύπα στα έσοδα από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Ολες αυτές οι καθυστερήσεις προκαλούν «πονοκέφαλο» στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για τη νέα τρύπα που θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο σκέλος του προϋπολογισμού, καθώς όσο καθυστερούν οι εκκαθαρίσεις, τόσο καθυστερεί και η αποστολή των σημειωμάτων με το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει κάθε φορολογούμενος με αποτέλεσμα να φθάσει στα χέρια του μαζί με πολλά άλλα ραβασάκια της Εφορίας που θα αρχίσουν να καταφθάνουν μαζεμένα από τον Αύγουστο και που στο σύνολό τους φθάνουν τα 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το Φεβρουάριο του 2014 που κλείνει το οικονομικό έτος.
Ολα αυτά, μάλιστα, τη στιγμή που την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι τον Ιούνιο  βρέθηκαν εκτός στόχων 127 Εφορίες επί συνόλου 140, κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι το 90% των ΔΟΥ δεν μπόρεσε να πιάσει τα έσοδα που έπρεπε, με αποτέλεσμα να καταγράφεται συνολικά υστέρηση 5,2% ή 102,7 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, η εικόνα συνολικά στο 6μηνο είναι ακριβώς η ίδια, καθώς οι 126 Δ.Ο.Υ. είναι εκτός στόχων, με την υστέρηση των εσόδων συνολικά να φτάνει στα 652,5 εκατ. ευρώ (- 5,2%).
Tμήμα ειδήσεων defencenetr.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου